Adviseur Arbo & Gezondheid M/V/X

Vacature gesloten

Adviseur Arbo & Gezondheid (32-36 uur per week, M/V/X)

Wil jij een actieve bijdrage leveren aan een gezonde en veilige werkomgeving voor de medewerkers van Pantar? Vind je het leuk om bij te dragen aan het Arbobeleid en dit met leidinggevenden en medewerkers handen en voeten te geven? En ben je in staat veranderende wet- en regelgeving om te zetten in praktisch advies voor op de werkvloer?

Pantar is het grootste sociaal ontwikkelbedrijf in Amsterdam en Diemen. Een kleurrijke en diverse organisatie die in een beperking geen beperking ziet. Bij Pantar krijg je een baan waar je écht impact kan maken en tegelijkertijd jouw talenten verder kunt ontwikkelen.

Een kijkje in de wereld van deze rol

Als Arbo-adviseur werk je in de afdeling Arbo & Gezondheid samen met een collega Arbo-adviseur, 6 casemanagers verzuim en 4 supportmedewerkers. Je adviseert leidinggevenden op operationeel en tactisch gebied m.b.t. Arbo, veiligheid en gezondheid en ondersteunt hen bij de uitvoering van het arbobeleid. Je maakt managementrapportages en doet op basis hiervan aanbevelingen aan je eigen leidinggevenden of aan het managementteam van Pantar.

Je stelt RI&E’s en plannen van aanpak op voor onze verschillende locaties en zorgt voor de uitvoer hiervan. Daarnaast adviseer je leidinggevenden, medewerkers en de arbodienst over hulpmiddelen, ergonomie en werkplekaanpassingen. Ook het adviseren van de directie in crisissituaties behoort tot je functie.

Je bent verantwoordelijk voor het registreren van arbeidsongevallen en gevaarlijke stoffen, coördineert de regelmatig voorkomende ontruimingsoefeningen, BHV organisatie en het interventieteam, stelt noodplannen op voor alle locaties en zorgt voor implementatie van het crisismanagement op alle locaties van Pantar, met een focus op het beheer van kwaliteitssystemen zoals ISO 9001 en VCA.

Ook neem je deel aan diverse relevante overleggen van brancheorganisatie Cedris en leidt je of neem je deel aan projecten met een arbo-component.

Ten slotte ben je preventiemedewerker en ben je de contactpersoon voor relevante diensten, zoals de brandweer en politie.

In deze functie ben je het meest succesvol wanneer je beschikt over...

Goede adviesvaardigheden en doorzettingsvermogen. Je kunt leidinggevenden en de directie meenemen in je op jouw kennis en ervaring gebaseerde oordeel en overtuigen van de stappen die gezet moeten worden.

Je weet hierbij goed de balans te bewaren tussen klantgerichtheid en het voldoen aan wettelijke en interne richtlijnen.

Je hebt ruime kennis van arbo en alles wat hierbij komt kijken, hebt ervaring met het opstellen van RI&E’s en het uitvoeren van de bijbehorende plannen van aanpak en laat hierbij een proactieve houding zien en affiniteit met de specifieke eigen-aardigheden van een bedrijf als Pantar.

Bij voorkeur heb je een opleiding op dit gebied gevolgd, zoals Veiligheidskunde, heb je enige jaren ervaring als arbo-adviseur en heb je kennis van werksoorten met een technische inslag, zoals recycling, en de bijbehorende arbo-risico’s.

In verband met de bezetting van de afdeling ben je bereid om op vrijdagen te werken.

Tik je niet elke box (nog) af? Solliciteer dan toch, want waarschijnlijk breng je weer andere mooie skills mee waar wij nog niet aan gedacht hebben!

Naast het feit dat je werkzaam zult zijn voor het grootste (maar vooral leukste) sociaal ontwikkelbedrijf van groot Amsterdam, biedt Pantar uitstekende arbeidsvoorwaarden, zoals:

• Salaris: Salaris schaal 9 of 10 van de PGA (minimaal € 3.359 en maximaal € 5.313,- bruto op basis van 36 uur per week). Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% dat je naar eigen wens kunt inzetten. Tegemoetkoming ziektekostenverzekering én collectiviteitskorting op de aanvullende verzekering bij Zilveren Kruis en Centraal Beheer Achmea. Thuiswerkvergoeding volgens de PGA;
• Uren: Je bent 32-36 uur per week beschikbaar vanaf bij voorkeur april;
• Werksfeer: Een informele werksfeer en een plek waar samenwerking centraal staat;
• Hybride werken: Je werkt afwisselend op ons hoofdkantoor in Diemen en op een van onze andere locaties, of (beperkt) vanuit huis. Er bestaat de mogelijkheid om je uren flexibel in te delen;
• Verlof: Werk je fulltime? Dan geniet je van 144 wettelijke- en 57,6 bovenwettelijke verlofuren op jaarbasis. Je kunt daarnaast extra verlof aankopen via het IKB. Zo kun je werk en privé extra goed in balans houden;
• Reizen: Pantar biedt een kilometervergoeding woon-werkverkeer van € 0,10 per km bij gebruik van de auto, € 0,15 bij gebruik van de fiets of € 0,21 bij gebruik van het OV;
• Persoonlijke ontwikkeling: Bij Pantar is jouw persoonlijke én professionele ontwikkeling ook belangrijk. Zo heb je bij ons de mogelijkheid om webinars, workshops en interne trainingen te volgen.

Wij zijn ervan overtuigd dat iedereen werktalent heeft. In de regio Amsterdam bieden wij aan ruim 2500 mensen met een arbeidsbeperking werk, begeleiding en veel persoonlijke aandacht. Wij zijn Pantar.

Wat denk jij? Is deze functie een schot in de roos?

Dan maken we graag kennis met je! Solliciteren doe je via onderstaande knop tot en met 5 februari aanstaande. Als je vragen hebt, kun je contact opnemen met teammanager Arbo & Gezondheid Simone Dekker (simone.dekker@pantar.nl of 06-40057986).

De sollicitatieprocedure

Sollicitatie indienen)

Stuur je CV en motivatiebrief via de sollicitatiebutton.

CV screening

Ons wervingsteam beoordeelt sollicitaties en selecteert geschikte kandidaten.

Eerste kennismakingsgesprek

Met de manager en een HR Adviseur leer je elkaar beter kennen en bespreek je achtergrond en motivatie.

Tweede gesprek en referentiecheck

In het tweede gesprek maak je kennis met collega's van de afdeling en/of krijg je een rondleiding. Een referentiecheck kan onderdeel zijn van de vervolgprocedure.

Arbeidsvoorwaardengesprek

Geselecteerde kandidaten ontvangen een officieel aanbod.

Welkom bij Pantar!

Na acceptatie zorgen we voor een vlotte onboarding en brengen we de organisatie op de hoogte van jouw komst.

In het kader van de vertrouwelijkheid van de functie maakt het aanvragen van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) vast onderdeel uit van onze indiensttredingsprocedure.