Arbeidsdeskundige M/V/X

Een kijkje in de wereld van deze rol
Je bent als arbeidsdeskundige onderdeel van het werkbedrijf Mens en ontwikkeling. Je valt direct onder teammanager specialisten.
Als arbeidsdeskundige bij Pantar vervul je een centrale rol in het adviseren over duurzame inzetbaarheid van medewerkers die een vorm van ondersteuning nodig hebben in het vinden en/of behouden van werk. Je bent dé verbindende schakel tussen mens, werk en organisatie.
Vanuit jouw deskundigheid beoordeel jij of de werkplek, taken en werkomgeving aan te passen zijn aan de mogelijkheden van de medewerker.
Je ondersteunt hierbij coaches en werkbegeleiders en werkt nauw met hen samen om de voorgestelde aanpassingen daadwerkelijk te realiseren. Je bent betrokken bij de uitwerking van voorstellen voor de instroom van nieuwe doelgroepen. Je analyseert op groepsniveau wat zij nodig hebben om duurzaam inzetbaar te zijn in passend werk. Hierbij ondersteun je inhoudelijk om de implementatie succesvol in de organisatie te integreren. Op basis van je bevindingen geef je gerichte adviezen aan de teammanager Specialisten van Mens & Ontwikkeling.
Een belangrijk onderdeel van jouw werk is het adviseren van werkbegeleiders en coaches bij het traject van loonwaardebepaling. Hierbij breng je jouw expertise in om tot een eerlijke en verantwoorde waardering van arbeidsprestaties te komen.
Je volgt daarnaast actief de ontwikkelingen binnen de Participatiewet en andere relevante wet- en regelgeving en je brengt in kaart welke gevolgen deze kunnen hebben voor de uitvoering binnen Pantar. Je adviseert hierover richting de teammanager en het team Specialisten en vertaalt nieuwe inzichten of wijzigingen naar de praktijk. Je volgt de bewegingen van verwijzende instanties en je zet signalen uit de omgeving om in bruikbare voorstellen en adviezen die aansluiten bij de actuele realiteit van sociaal werk.
Naast je rol als adviseur lever je een waardevolle bijdrage aan de beleidsvorming en -uitvoering binnen Pantar. Je denkt actief mee over het verbeteren of bijstellen van werkprocessen, methodieken en procedures die bijdragen aan het behoud van inzetbaarheid van medewerkers. Vanuit jouw praktijkervaring en vakkennis doe je voorstellen die direct van invloed zijn op de kwaliteit en effectiviteit van het werk.
Je toetst regelmatig of de uitvoeringspraktijk nog past binnen de visie van Pantar op mensontwikkeling en participatie. Wanneer nodig geef je aanbevelingen voor bijstelling van de koers of de toepassing van methodieken. Ook lever je een actieve bijdrage aan beleidsvoorstellen die worden opgesteld binnen het team Specialisten.
Je neemt deel aan deel aan projectgroepen of geeft daar leiding aan. Je voert overleg met gemeente, UWV of andere verwijzende instanties inzake (potentiële) doelgroepen.
Je volgt ontwikkelingen binnen jouw vakgebied op de voet, signaleert trends in de branche en vertaalt die naar kansen of aandachtspunten voor Pantar. Zo blijf je niet alleen zelf in ontwikkeling, maar draag je ook actief bij aan de toekomst van sociaal werk bij Pantar.
In deze functie ben je het meest succesvol wanneer je beschikt over...
Sterke communicatieve vaardigheden. Je hebt analytisch vermogen en je kunt goed samenwerken. Je weet anderen mee te nemen in je visie en beschikt over sterke sociale vaardigheden.
Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring als arbeidsdeskundige;
Je hebt een HBO diploma;
Je hebt de aanvullende opleiding arbeidsdeskundige afgerond;
Je bent geregistreerd bij Stichting Register Arbeidsdeskundigen (SRA) en je hebt een loonwaarde training gevolgd;
Daarnaast beschik je over ruime kennis van sociale wetgeving en over ruime ervaring met beleidsadvisering.
Vanzelfsprekend kun je goed omgaan met weerstand en weet je mensen te motiveren. Je hebt ook interesse in de wereld van verzuim.
Pantar is in beweging. Jij beweegt je gemakkelijk in een dynamische omgeving en een organisatie die in ontwikkeling is.
Naast het feit dat je werkzaam zult zijn voor het grootste (maar vooral leukste) sociaal ontwikkelbedrijf van groot Amsterdam, biedt Pantar uitstekende arbeidsvoorwaarden, zoals:
• Salaris: Salaris schaal 10 van de PGA (maximaal € 5.519- bruto op basis van 36 uur per week). Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% dat je naar eigen wens kunt inzetten. Tegemoetkoming ziektekostenverzekering én collectiviteitskorting op de aanvullende verzekering bij Zilveren Kruis en Centraal Beheer Achmea. Thuiswerkvergoeding volgens de PGA;
• Uren: Je bent 32-36 uur per week beschikbaar;
• Werksfeer: Een informele werksfeer en een plek waar samenwerking centraal staat;
• Hybride werken : Bij Pantar werk je op ons hoofdkantoor in Diemen en/of max. 1 dag vanuit huis. Er bestaat de mogelijkheid om jouw uren flexibel in te delen;
• Verlof: Werk je fulltime? Dan geniet je van 144 wettelijke- en 57,6 bovenwettelijke verlofuren op jaarbasis. Je kunt daarnaast extra verlof aankopen via het IKB. Zo kun je werk en privé extra goed in balans houden;
• Reizen: Pantar biedt een kilometervergoeding woon-werkverkeer van € 0,10 per km bij gebruik van de auto, € 0,15 bij gebruik van de fiets of € 0,21 bij gebruik van het OV;
• Pensioen: Pensioenopbouw via PFZW, 60% betaald door Pantar;
• Persoonlijke ontwikkeling: Bij Pantar is jouw persoonlijke én professionele ontwikkeling ook belangrijk. Zo heb je bij ons de mogelijkheid om webinars, workshops en interne trainingen te volgen.
Wij zijn ervan overtuigd dat iedereen werktalent heeft. In de regio Amsterdam bieden wij aan ruim 2500 mensen met een arbeidsbeperking werk, begeleiding en veel persoonlijke aandacht. Wij zijn Pantar.

Wat denk jij? Is deze functie een schot in de roos?
Dan maken we graag kennis met je! Solliciteren doe je via onderstaande knop tot uiterlijk 11 november. Als je vragen hebt, kun je ook direct contact opnemen met Joke Witteveen via 06-51334772 of joke.witteveen@pantar.nl.
De sollicitatieprocedure

Sollicitatie indienen
Stuur je CV en motivatiebrief via de sollicitatiebutton.

Ons wervingsteam beoordeelt sollicitaties en selecteert geschikte kandidaten.

Eerste kennismakingsgesprek
Met de manager en een HR Adviseur leer je elkaar beter kennen en bespreek je achtergrond en motivatie.

Tweede gesprek en referentiecheck
In het tweede gesprek maak je kennis met collega's van de afdeling en/of krijg je een rondleiding. Een referentiecheck kan onderdeel zijn van de vervolgprocedure.

Geselecteerde kandidaten ontvangen een officieel aanbod

Welkom bij Pantar!
Na acceptatie zorgen we voor een vlotte onboarding en brengen we de organisatie op de hoogte van jouw komst.
In het kader van de vertrouwelijkheid van de functie maakt het aanvragen van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) vast onderdeel uit van onze indiensttredingsprocedure.
