Beleidsmedewerker HR (M/V/X, 32-36 uur)

Een kijkje in de wereld van deze rol
Als beleidsmedewerker HR val je direct onder de manager HR en heb je een directe collega.
Je werkt met en voor de teammanagers van de verschillende HR teams wanneer er nieuw beleid moet worden opgesteld of bestaand beleid moet worden geactualiseerd. Deze teams zijn HR Advies, HR Development, Arbo & Gezondheid en HR Services.
Het komende jaar zal er door de twee HR beleidsmedewerkers veel beleid op het gebied van o.a. veiligheid, gezondheid en verzuim opgesteld worden. Daarnaast is er op veel vlakken al HR beleid, dat geactualiseerd moet worden. Ook procedures, protocollen of processen die hierbij horen zullen worden opgesteld of bijgesteld. Vervolgens zorg je voor de implementatie van het beleid.
Om tot nieuw beleid te komen houd je uiteraard actuele ontwikkeling binnen het HR gebied, wetgeving of andere relevante gebieden bij en vertaal je deze naar de praktijk van Pantar en licht je bestaand beleid en procedures door.
Ten slotte neem je deel aan of leidt je projecten binnen de afdeling HR of breder binnen Pantar.
In deze functie ben je het meest succesvol wanneer je beschikt over...
Analytische vaardigheden, waardoor je snel doorgrond waar beleid nodig is en weet wat de belangrijke thema’s zijn. Daarnaast schrijf je helder en leesbaar en heb je een brede kennis van het HR domein, inclusief veiligheid, integriteit en bij voorkeur van de participatiewet en de WSW. Ten slotte ben je communicatief vaardig waardoor je makkelijk informatie ophaalt bij je stakeholders en de organisatie mee kunt nemen in het vastgestelde beleid.
Je hebt enige jaren ervaring met het opstellen van beleid en bij voorkeur (ook) als HR Adviseur/Business Partner. Je beschikt over minimaal HBO werk- en denkniveau en hebt een relevante opleiding afgerond. Je hebt grondige kennis van de Arbowet en het arbeidsrecht.
Tik je niet elke box (nog) af? Solliciteer dan toch, want waarschijnlijk breng je weer andere mooie skills mee waar wij nog niet aan gedacht hebben!
Naast het feit dat je werkzaam zult zijn voor het grootste (maar vooral leukste) sociaal ontwikkelbedrijf van groot Amsterdam, biedt Pantar uitstekende arbeidsvoorwaarden, zoals:
• Salaris: Salaris schaal 10 van de PGA (maximaal € 5.419,- bruto op basis van 36 uur per week). Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% dat je naar eigen wens kunt inzetten. Tegemoetkoming ziektekostenverzekering én collectiviteitskorting op de aanvullende verzekering bij Zilveren Kruis en Centraal Beheer Achmea. Thuiswerkvergoeding volgens de PGA;
• Uren: Je bent 32-36 uur per week beschikbaar;
• Werksfeer: Een informele werksfeer en een plek waar samenwerking centraal staat;
• Hybride werken : Bij Pantar werk je op ons hoofdkantoor in Diemen en (maximaal 1 dag per week) vanuit thuis. Er bestaat de mogelijkheid om jouw uren flexibel in te delen;
• Verlof: Werk je fulltime? Dan geniet je van 144 wettelijke- en 57,6 bovenwettelijke verlofuren op jaarbasis. Je kunt daarnaast extra verlof aankopen via het IKB. Zo kun je werk en privé extra goed in balans houden;
• Reizen: Pantar biedt een kilometervergoeding woon-werkverkeer van € 0,10 per km bij gebruik van de auto, € 0,15 bij gebruik van de fiets of € 0,21 bij gebruik van het OV;
• Pensioen: Pensioenopbouw via PFZW, 60% betaald door Pantar;
• Persoonlijke ontwikkeling: Bij Pantar is jouw persoonlijke én professionele ontwikkeling ook belangrijk. Zo heb je bij ons de mogelijkheid om webinars, workshops en interne trainingen te volgen.
Wij zijn ervan overtuigd dat iedereen werktalent heeft. In de regio Amsterdam bieden wij aan ruim 2500 mensen met een arbeidsbeperking werk, begeleiding en veel persoonlijke aandacht. Wij zijn Pantar.

Wat denk jij? Is deze functie een schot in de roos?
Dan maken we graag kennis met je! Solliciteren doe je via onderstaande knop tot uiterlijk 29 juni 2025. Als je vragen hebt, kun je ook direct contact opnemen met Marlene Brakenhoff (vanaf 10 juni) via marlene.brakenhoff@pantar.nl of Paola Castronuovo via paola.castronuovo@pantar.nl.
De sollicitatieprocedure

Sollicitatie indienen
Stuur je CV en motivatiebrief via de sollicitatiebutton.

Ons wervingsteam beoordeelt sollicitaties en selecteert geschikte kandidaten.
Interne kandidaat: Je wordt als interne kandidaat altijd uitgenodigd voor een eerste gesprek.

Eerste kennismakingsgesprek
Met de manager en een HR Adviseur leer je elkaar beter kennen en bespreek je achtergrond en motivatie. De kennismakingsgesprekken staan gepland in de week van 7 juli.

Tweede gesprek en referentiecheck
In het tweede gesprek maak je kennis met collega's van de afdeling en/of krijg je een rondleiding. Een referentiecheck kan onderdeel zijn van de vervolgprocedure.

Geselecteerde kandidaten ontvangen een officieel aanbod
Interne kandidaat: Mogelijk ontvang je een aanpassing op je huidige arbeidsvoorwaarden.

Welkom bij Pantar!
Na acceptatie zorgen we voor een vlotte onboarding en brengen we de organisatie op de hoogte van jouw komst.
Interne kandidaat: We zorgen we voor een vlotte onboarding op jouw nieuwe afdeling en informeren we de organisatie over jouw nieuwe rol.
In het kader van de vertrouwelijkheid van de functie maakt het aanvragen van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) vast onderdeel uit van onze indiensttredingsprocedure.
Deze vacature is gelijktijdig intern en extern opengesteld, dat betekent dat interne kandidaten bij gelijke geschiktheid voorrang krijgen.