Inkoper M/V/X

Solliciteer nu

Inkoper M/V/X

Zoek jij een uitdagende en afwisselende rol als inkoper? Hou jij van een zelfstandige rol, waarbij je veel gaat samenwerken binnen en buiten de organisatie en verantwoordelijk bent voor de inkoop- en aanbestedingstrajecten? En wil je bovenal een bijdrage leveren aan de waarde van werk binnen Pantar? Dan zoeken wij jou!

Pantar is het grootste sociaal ontwikkelbedrijf in Amsterdam en Diemen. Een kleurrijke en diverse organisatie die in een beperking geen beperking ziet. Bij Pantar krijg je een baan waar je écht impact kan maken en tegelijkertijd jouw talenten verder kunt ontwikkelen.

Een kijkje in de wereld van deze rol

Je valt als inkoper direct onder de manager Support binnen de directie Werk. De afdeling bestaat uit totaal 8 collega’s, onder andere onze Consultants Facility. Je komt terecht op een fijne werkplek in Diemen, in een enthousiast en gedreven facilitair team. Naast inkoop valt hier ook gebouwenbeheer en wagenpark onder. Het team van 8 collega’s heeft het hart op de goede plek en een gezonde dosis humor.

In jouw rol als inkoper is geen dag hetzelfde. (Europees) aanbesteden wordt steeds meer een begrip binnen onze organisatie. Je werkt daarvoor samen met verschillende bedrijfsonderdelen zoals HR en IT. De mate waarin collega’s bekend zijn met aanbesteden verschilt op dit moment nog. Daar is een mooie uitdaging voor jou weggelegd: het meenemen van collega’s binnen dit proces. Dit doe je samen: collega’s van Pantar staan voor elkaar klaar en halen samen het beste uit de organisatie en onze medewerkers.

Naast je inkoopverantwoordelijkheden bied jij ondersteuning bij het contractbeheer en -management. Verder draag jij bij aan het professionaliseren van de inkoop, pak je ad-hoc vraagstukken op en draag je oplossingen aan. Als adviseur ben je een steunpunt voor je collega’s en ondersteun je hen bij hun uitdagingen op het gebied van inkopen.

Je werkt zelfstandig binnen de organisatie en krijgt veel vrijheid in hoe jij je werk indeelt. Je bent verantwoordelijk voor de inkoop, natuurlijk met in het achterhoofd het centrale inkoopbeleid. Samen met de interne klant bedenk je de inkoopstrategie en vanuit die hoek ga je samen verder bouwen aan de inhoud van de aanbesteding.

Hierbij kijk je ook met een kritische blik of de gestelde wensen en eisen daadwerkelijk reëel zijn in de markt en benodigd voor de organisatie. Je verzorgt de aanbestedingstrajecten van A tot en met Z, dus tot en met de overeenkomst.

Om je taken goed te kunnen vervullen pas je de wet- en regelgeving omtrent Europees aanbesteden toe en zorg je dat ons inkoopbeleid actueel blijft.

In deze functie ben je het meest succesvol wanneer je beschikt over...

Sterke communicatieve vaardigheden. Je kunt goed zelfstandig werken en je bent samenwerkings- en klantgericht. Daarnaast heb je skills om advies te kunnen geven en kun je je eigen werk goed organiseren.

Verder beschik je over HBO werk- en denkniveau en ben je in bezit van een NEVI 1 (of vergelijkbare) opleiding - of de bereidheid deze opleiding te behalen. Je hebt ervaring in een soortgelijke functie en beschikt over kennis van inkoop- en aanbestedingstrajecten.

Tik je (nog) niet elke box af? Solliciteer dan toch, want waarschijnlijk breng je weer andere mooie skills mee waar wij nog niet aan gedacht hebben!

Naast het feit dat je werkzaam zult zijn voor het grootste (maar vooral leukste) sociaal ontwikkelbedrijf van groot Amsterdam, biedt Pantar uitstekende arbeidsvoorwaarden, zoals:

• Salaris: Salaris schaal 9 van de PGA (maximaal € 4.752,- bruto op basis van 36 uur per week). Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% dat je naar eigen wens kunt inzetten. Tegemoetkoming ziektekostenverzekering én collectiviteitskorting op de aanvullende verzekering bij Zilveren Kruis en Centraal Beheer Achmea. Thuiswerkvergoeding volgens de PGA;
• Uren: Je bent 32-36 uur per week beschikbaar;




• Werksfeer: Een informele werksfeer en een plek waar samenwerking centraal staat;
• Verlof: Werk je fulltime? Dan geniet je van 144 wettelijke- en 50,4 bovenwettelijke verlofuren op jaarbasis. Je kunt daarnaast extra verlof aankopen via het IKB. Zo kun je werk en privé extra goed in balans houden;
• Reizen: Pantar biedt een kilometervergoeding én een fietsplan;
• Persoonlijke ontwikkeling: Bij Pantar is jouw persoonlijke én professionele ontwikkeling ook belangrijk. Zo heb je bij ons de mogelijkheid om webinars, workshops en interne trainingen te volgen.

Wij zijn ervan overtuigd dat iedereen werktalent heeft. In de regio Amsterdam bieden wij aan ruim 2500 mensen met een arbeidsbeperking werk, begeleiding en veel persoonlijke aandacht. Wij zijn Pantar.

Wat denk jij? Is deze functie een schot in de roos?

Dan maken we graag kennis met je! Solliciteren doe je via onderstaande knop tot en met 15 mei 2024. Als je vragen hebt, kun je ook direct contact opnemen met Arjen Romkes via 06-10891387 of arjen.romkes@pantar.nl.

In het kader van de vertrouwelijkheid van de functie maakt het aanvragen van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) vast onderdeel uit van onze indiensttredingsprocedure.