Manager Werkbedrijf (Groenvoorziening) M/V/X

Solliciteer nu

Manager Werkbedrijf
(Groenvoorziening) M/V/X

Ben jij een sterke leidinggevende met oog voor het optimaliseren van werkprocessen, om zo de (financiële) resultaten te behalen? Ben je een echte relatiebeheerder en heb je commercieel inzicht? En wil je bovenal een bijdrage leveren aan de waarde van werk binnen Pantar?

Pantar is het grootste sociaal ontwikkelbedrijf in Amsterdam en Diemen. Een kleurrijke en diverse organisatie die in een beperking geen beperking ziet. Bij Pantar krijg je een baan waar je écht impact kan maken en tegelijkertijd jouw talenten verder kunt ontwikkelen.  

Een kijkje in de wereld van deze rol

Als manager werkbedrijf geef je leiding aan een van onze negen werkbedrijven en maak je deel uit van het MT directie Werk. We zijn op zoek naar een manager voor ons werkbedrijf Groenvoorziening. Binnen het Groen werken zo’n 300 medewerkers op verschillende locaties in Amsterdam dagelijks aan het groenonderhoud van de openbare ruimte in de stad Amsterdam, het Havenbedrijf, de gemeente Diemen en de gemeente Weesp.

Onze werkbegeleiders, veelal specialisten in het Groen, sturen samen met hun voorlieden de medewerkers aan. Bij de aansturing is het niet alleen van belang dat de medewerkers hun taken goed en tijdig uitvoeren. Ook aan de ontwikkeling van onze medewerkers wordt dagelijks aandacht besteed. 

Als manager werkbedrijf ben je verantwoordelijk voor de operationele bedrijfsvoering, leidinggeven, klantrelaties en beleidsontwikkeling. Dit betekent dat je ook verantwoordelijkheid draagt voor de veiligheid van het werk, de inkoop en gebruik van middelen en materialen, de 50 keten in de stad en het bijbehorende wagenpark om het werk uit te kunnen voeren.

Zo ben je enerzijds omzet- en resultaatverantwoordelijk voor je eigen werkbedrijf en help je de directeur werk bij het opstellen van een strategisch meerjarenplan. Anderzijds zorg je voor een evenredige werkverdeling, informatievoorziening, professionalisering, teamontwikkeling en gezonde arbeidsomstandigheden binnen jouw eigen team. Als relatiebeheerder onderzoek en signaleer je ontwikkelingen bij (potentiële) opdrachtgevers of binnen relevante markten en zet een plan op, samen met de Business Developer. Een diverse en verantwoordelijke uitdaging dus!

In deze functie ben je het meest succesvol wanneer je beschikt over...

Sterke leidinggevende ervaring; je ben in staat zorg te dragen voor een werkomgeving waarin multidisciplinaire teams samen kunnen werken, ook wanneer het gaat om verschillende belangen en verhoudingen. Je bent ondernemend en klantgericht; zo signaleer je kansen voor cross selling en mogelijkheden in de markt of branche voor werksoorten/opdrachtgevers, passend bij onze strategische koers. Je hebt een technische blik maar je weet dit te combineren met een mensgerichte instelling.

Verder beschik je over een afgeronde HBO-opleiding, neem je circa vijf jaar leidinggevende ervaring in een (commerciële) managementfunctie mee. Ervaring met projectmanagement en interesse in en kennis van groen en groenbestekken is een absolute pré.

Tik je niet elke box (nog) af? Solliciteer dan toch, want waarschijnlijk breng je weer andere mooie skills mee waar wij nog niet aan gedacht hebben!

Naast het feit dat je werkzaam zult zijn voor het grootste (maar vooral leukste) sociaal ontwikkelbedrijf van groot Amsterdam, biedt Pantar uitstekende arbeidsvoorwaarden, zoals:

• Salaris: Salaris schaal 11 van de PGA (maximaal € 5.997,- bruto op basis van 36 uur per week). Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% dat je naar eigen wens kunt inzetten. Tegemoetkoming ziektekostenverzekering én collectiviteitskorting op de aanvullende verzekering bij Zilveren Kruis en Centraal Beheer Achmea. Thuiswerkvergoeding volgens de PGA;
• Uren: Je bent 36 uur per week beschikbaar;
• Werksfeer: Een informele werksfeer en een plek waar samenwerking centraal staat;

• Verlof: Werk je fulltime? Dan geniet je van 144 wettelijke- en 50,4 bovenwettelijke verlofuren op jaarbasis. Je kunt daarnaast extra verlof aankopen via het IKB. Zo kun je werk en privé extra goed in balans houden;
• Reizen: Pantar biedt een kilometervergoeding woon-werkverkeer van € 0,10 per km bij gebruik van de auto, € 0,15 bij gebruik van de fiets of € 0,21 bij gebruik van het OV;
• Persoonlijke ontwikkeling: Bij Pantar is jouw persoonlijke én professionele ontwikkeling ook belangrijk. Zo heb je bij ons de mogelijkheid om webinars, workshops en interne trainingen te volgen.

Wij zijn ervan overtuigd dat iedereen werktalent heeft. In de regio Amsterdam bieden wij aan ruim 2500 mensen met een arbeidsbeperking werk, begeleiding en veel persoonlijke aandacht. Wij zijn Pantar.

Wat denk jij? Is deze functie een schot in de roos?

Dan maken we graag kennis met je! Solliciteren doe je door jouw CV en motivatiebrief uiterlijk 26 juni 2024 te uploaden via onderstaande sollicitatiebutton. Als je vragen hebt over de functie, kun je direct contact opnemen met Edwin Kempes (Manager Werkbedrijf) via
06-30465194 of Edwin.Kempes@Pantar.nl.

Deze vacature wordt gelijktijdig intern en extern gepubliceerd; geschikte interne kandidaten krijgen voorrang.

In het kader van de vertrouwelijkheid van de functie maakt het aanvragen van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) vast onderdeel uit van onze indiensttredingsprocedure.

De sollicitatieprocedure

Sollicitatie indienen

Stuur je CV en motivatiebrief via de sollicitatiebutton

CV screening

Ons wervingsteam beoordeelt sollicitaties en selecteert geschikte kandidaten
Interne kandidaten worden altijd uitgenodigd voor een gesprek

Eerste kennismakingsgesprek

Met de collega-manager en leidinggevende leer je elkaar beter kennen en bespreek je achtergrond en motivatie. De kennismakingsgesprekken staan gepland in de week van 1 juli 2024.

Tweede gesprek en referentiecheck

Kennismaking met directe collega en HR adviseur. De tweede gesprekken staan gepland in de week van 8 juli 2024. De laatste kandidaten ondergaan een referentiecheck

Arbeidsvoorwaardengesprek

Geselecteerde kandidaten ontvangen een officieel aanbod

Welkom bij Pantar!

Na acceptatie zorgen we voor een vlotte onboarding en brengen we de organisatie op de hoogte van jouw komst

Bij intern: Na acceptatie zorgen we voor een vlotte onboarding op jouw nieuwe afdeling en informeren we de organisatie over jouw nieuwe rol