Strategisch adviseur M/V/X

Een kijkje in de wereld van deze rol
Je werkt als strategisch adviseur binnen de afdeling directieondersteuning. De afdeling bestaat naast een directe collega strategisch adviseur uit drie communicatieadviseurs, een directiesecretaris, een bedrijfsjurist en een directiesecretaresse.
Als strategisch adviseur speel je een essentiële rol bij het behandelen van strategische vraagstukken zowel binnen als buiten Pantar. Je houdt voortdurend de vinger aan de pols van landelijke en lokale ontwikkelingen op het gebied van politiek, maatschappij, arbeidsmarkt, economie en wetgeving en bent verantwoordelijk voor het stakeholdermanagement van onze externe publieke relaties, waaronder in ieder geval Cedris als brancheorganisatie en de gemeente Amsterdam. Hierbij signaleer en creëer je kansen voor Pantar en vertaal je deze naar samenwerkingsmogelijkheden of strategisch beleid. Daarnaast draag je bij aan de vertaling van de meerjarenstrategie naar strategisch- tactisch beleid en adviseer je directie en MT inzake het operationaliseren en uitvoeren van nieuwe activiteiten dan wel het stoppen met bestaande activiteiten.
Met jouw uitgebreide kennis en ervaring kun je op veel verschillende gebieden binnen de organisatie iets betekenen. Wat jij doet, is waardevol en draagt sterk bij aan het succes en samenhang van onze organisatie.
In deze functie ben je het meest succesvol wanneer je beschikt over...
Het vermogen om innovatief en strategisch te denken en de durf om nieuwe kansen te verkennen en te benutten. Daarnaast zijn analytisch denkvermogen en een generalistische kijk essentieel om complexe vraagstukken te doorgronden en verder te brengen. Je hebt ervaring met het je bewegen in het publieke sociaal domein en meer specifiek sociale zaken en weet dit binnen Pantar toe te passen. Bovendien kun je je uitstekend schriftelijk uitdrukken.
Verder beschik je over een afgeronde WO-opleiding in bijvoorbeeld de richting bestuurskunde, politicologie, sociale wetenschappen of economie. Tot slot neem je minimaal 2-5 jaar werkervaring in een soortgelijke functie mee.
Pantar is in beweging. Jij beweegt je gemakkelijk in een dynamische omgeving en een organisatie die in ontwikkeling is.
Tik je niet elke box (nog) af? Solliciteer dan toch, want waarschijnlijk breng je weer andere mooie skills mee waar wij nog niet aan gedacht hebben!
Naast het feit dat je werkzaam zult zijn voor het grootste (maar vooral leukste) sociaal ontwikkelbedrijf van groot Amsterdam, biedt Pantar uitstekende arbeidsvoorwaarden, zoals:
• Salaris: De functie is in beginsel ingedeeld in schaal 11a van de PGA (maximaal € 6.751,- bruto op basis van 36 uur per week). Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% dat je naar eigen wens kunt inzetten. Tegemoetkoming ziektekostenverzekering én collectiviteitskorting op de aanvullende verzekering bij Zilveren Kruis en Centraal Beheer Achmea. Thuiswerkvergoeding volgens de PGA;
• Uren: Je bent 32-36 uur per week beschikbaar;
• Werksfeer: Een informele werksfeer en een plek waar samenwerking centraal staat;
• Hybride werken: Bij Pantar werk je op ons hoofdkantoor in Diemen, op de diverse locaties en/of (beperkt) vanuit thuis. Er bestaat de mogelijkheid om jouw uren flexibel in te delen;
• Verlof: Werk je fulltime? Dan geniet je van 144 wettelijke- en 57,6 bovenwettelijke verlofuren op jaarbasis. Je kunt daarnaast extra verlof aankopen via het IKB. Zo kun je werk en privé extra goed in balans houden;
• Reizen: Pantar biedt een kilometervergoeding woon-werkverkeer van € 0,10 per km bij gebruik van de auto, € 0,15 bij gebruik van de fiets of € 0,21 bij gebruik van het OV;
• Pensioen: Pensioenopbouw via PFZW, 60% betaald door Pantar;
• Persoonlijke ontwikkeling: Bij Pantar is jouw persoonlijke én professionele ontwikkeling ook belangrijk. Zo heb je bij ons de mogelijkheid om webinars, workshops en interne trainingen te volgen.
Wij zijn ervan overtuigd dat iedereen werktalent heeft. In de regio Amsterdam bieden wij aan ruim 2500 mensen met een arbeidsbeperking werk, begeleiding en veel persoonlijke aandacht. Wij zijn Pantar.

Wat denk jij? Is deze functie een schot in de roos?
Dan maken we graag kennis met je! Solliciteren doe je via onderstaande knop tot uiterlijk 7 januari 2026 aanstaande. Als je vragen hebt, kun je ook direct contact opnemen met Marieke van den Broek, Directeur Mens & Ontwikkeling via marieke.van.den.broek@pantar.nl.
De eerste gesprekken zullen in de week van 12 januari plaatsvinden.
De sollicitatieprocedure

Sollicitatie indienen
Stuur je CV en motivatiebrief via de sollicitatiebutton.

Ons wervingsteam beoordeelt sollicitaties en selecteert geschikte kandidaten.

Eerste kennismakingsgesprek
Met de manager en een HR Adviseur leer je elkaar beter kennen en bespreek je achtergrond en motivatie. De kennismakingsgesprekken staan gepland in de week van 12 januari.

Tweede gesprek en referentiecheck
In het tweede gesprek maak je kennis met collega's van de afdeling en/of krijg je een rondleiding. Een referentiecheck kan onderdeel zijn van de vervolgprocedure.

Geselecteerde kandidaten ontvangen een officieel aanbod

Welkom bij Pantar! / Welkom in je nieuwe rol!
Na acceptatie zorgen we voor een vlotte onboarding en brengen we de organisatie op de hoogte van jouw komst.
In het kader van de vertrouwelijkheid van de functie maakt het aanvragen van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) vast onderdeel uit van onze indiensttredingsprocedure.
