Werkbegeleider Digitaliseren M/V/X

Een kijkje in de wereld van deze rol
Als werkbegeleider digitaliseren ben je onderdeel van het werkbedrijf Ambachten. Je valt direct onder de Manager Werkbedrijf en werkt nauw samen met je directe collega-werkbegeleider en drie andere collega’s. Op de locatie Kriekenoord werken we met elkaar aan de orders van onze klanten.
Wij werken voornamelijk met een combinatie van vaste opdrachtgevers en projectmatige opdrachten die voortkomen uit specifieke klantvragen. De werkbegeleider onderhoudt het contact met de opdrachtgever, voert intakegesprekken en inventariseert de wensen en behoeften van de klant. Het verkoopproces verloopt via het bedrijfsbureau of via de afdeling Business Development, waarbij de werkbegeleiders inhoudelijke input leveren voor de offertes. Na goedkeuring wordt de order verder opgepakt door het bedrijfsbureau. Affiniteit met commerciële projecten en het meedenken in klantgerichte oplossingen wordt binnen deze functie als een pré beschouwd.
Als werkbegeleider onderhoud je regelmatig contact met de opdrachtgevers waar onze medewerkers zijn gedetacheerd. Je bezoekt deze locaties om zowel met de opdrachtgever als met de medewerker een voortgangsgesprek te voeren. Wanneer er zich situaties voordoen rondom een medewerker, neem je proactief contact op met de opdrachtgever om hier adequaat op in te spelen.
Je bent verantwoordelijk voor de begeleiding van een team van circa 40 medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt. Dit doe je in nauwe samenwerking met collega werkbegeleider en coach, die de regie voert over de ontwikkeling en plaatsing van de medewerkers.
Als werkbegeleider voer je regie op de uitvoering van de werkzaamheden, organiseert en coördineert de werkprocessen op de werkvloer. Je wijst werkzaamheden toe en draagt hierbij zorg voor een gestructureerde planning en een kwalitatief goede en tijdige afhandeling. Ook heb je contact met de klanten waarvoor je werkt. Je faciliteert de medewerkers, zodat ze hun werk veilig, efficiënt en effectief kunnen uitvoeren.
In deze functie ben je het meest succesvol wanneer je beschikt over...
Sterke communicatieve vaardigheden. Je hebt veel geduld en je staat stevig in je schoenen. Je hebt een hoge mate van klant- en oplossingsgerichtheid.
Je hebt leidinggevende ervaring;
Je hebt mbo werk- en denkniveau;
Je bent ondernemend en je ziet commerciële kansen;
Je hebt affiniteit met de doelgroep: mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt;
Affiniteit hebben met ICT: computersystemen en bestanden
Je werkt procesmatig of je vindt het fijn om procesmatig te werken.
Je beschikt over goede digitale vaardigheden: MS office (Word, Excel, Outlook) en personeel systemen.
Digitaliseren
Bij het digitaliseren worden papieren documenten gescand. Op deze manier vervangen we kilometers aan papieren archieven door digitale bestanden. De opdrachtgever ontvangt alle bestanden digitaal. De papieren documenten worden vervolgens vernietigd door een gecertificeerde externe partij. Alle processen worden uitgevoerd volgens de vastgestelde kwaliteitsnormen, waarbij kwaliteitsmanagement is geborgd binnen een gestructureerde systematiek, volgens ISO‑normering.
Digitale postverwerking
Wij verwerken de digitale post die van de opdrachtgever wordt ontvangen. De fysieke poststukken worden gescand en digitaal doorgestuurd naar de juiste interne postbus. Dit proces maakt het mogelijk om als een ‘digitale postbode’ te functioneren — bijvoorbeeld voor alle postverwerking van een externe opdrachtgever.
Detachering van medewerkers
Onze medewerkers zijn bij diverse externe opdrachtgevers gedetacheerd. Zij voeren hun werkzaamheden op locatie uit en vormen zo een waardevolle schakel tussen onze organisatie en de opdrachtgever.
Bijdrage aan digitalisering en innovatie
Je levert een actieve bijdrage aan de verdere ontwikkeling en verbetering van digitaliseringsprocessen, met ruimte voor eigen initiatief. Binnen het ICT-domein draag je bij aan het optimaal benutten van data en het identificeren van nieuwe kansen en innovatieve werkvormen. Daarnaast geef je leiding aan je medewerkers, waarbij je het belangrijk en inspirerend vindt om direct in te spelen op klantvragen en samen te werken met opdrachtgevers.
Samenwerking met opdrachtgevers en leiderschap
Je weet de klantvraag helder te vertalen naar concrete werkzaamheden voor de medewerkers en denkt graag mee over eventuele knelpunten. Verder haal je energie uit het coachen van medewerkers om het beste uit de mensen én uit het werk te halen. Daarnaast dien je richting en sturing te geven aan medewerkers, waarbij je jouw stijl van leidinggeven aanpast aan de betrokken medewerker of groep.
Naast het feit dat je werkzaam zult zijn voor het grootste (maar vooral leukste) sociaal ontwikkelbedrijf van groot Amsterdam, biedt Pantar uitstekende arbeidsvoorwaarden, zoals:
• Salaris: Salaris schaal 8 van de PGA (maximaal € 4.464,- bruto op basis van 36 uur per week). Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% dat je naar eigen wens kunt inzetten. Tegemoetkoming ziektekostenverzekering én collectiviteitskorting op de aanvullende verzekering bij Zilveren Kruis en Centraal Beheer Achmea. Thuiswerkvergoeding volgens de PGA;
• Uren: Je bent 32-36 uur per week beschikbaar;
• Werksfeer: Een informele werksfeer en een plek waar samenwerking centraal staat;
• Werklocatie: Kriekenoord 3 te Diemen;
• Verlof: Werk je fulltime? Dan geniet je van 144 wettelijke- en 57,6 bovenwettelijke verlofuren op jaarbasis. Je kunt daarnaast extra verlof aankopen via het IKB. Zo kun je werk en privé extra goed in balans houden;
• Reizen: Pantar biedt een kilometervergoeding woon-werkverkeer van € 0,10 per km bij gebruik van de auto, € 0,15 bij gebruik van de fiets of € 0,21 bij gebruik van het OV;
• Pensioen: Pensioenopbouw via PFZW, 60% betaald door Pantar;
• Persoonlijke ontwikkeling: Bij Pantar is jouw persoonlijke én professionele ontwikkeling ook belangrijk. Zo heb je bij ons de mogelijkheid om webinars, workshops en interne trainingen te volgen.
Wij zijn ervan overtuigd dat iedereen werktalent heeft. In de regio Amsterdam bieden wij aan ruim 2500 mensen met een arbeidsbeperking werk, begeleiding en veel persoonlijke aandacht. Wij zijn Pantar.

Wat denk jij? Is deze functie een schot in de roos?
Dan maken we graag kennis met je! Solliciteren doe je via onderstaande knop tot uiterlijk 9 november 2025. Als je vragen hebt, kun je contact opnemen met Martijn van `t Hek (Manager Ambachten) via 06-25163738 of martijn.van.t.hek@pantar.nl
De sollicitatieprocedure

Sollicitatie indienen
Stuur je CV en motivatiebrief via de sollicitatiebutton.

Ons wervingsteam beoordeelt sollicitaties en selecteert geschikte kandidaten.

Eerste kennismakingsgesprek
Met de manager en een HR Adviseur leer je elkaar beter kennen en bespreek je achtergrond en motivatie.

Tweede gesprek en referentiecheck
In het tweede gesprek maak je kennis met collega's van de afdeling en/of krijg je een rondleiding. Een referentiecheck kan onderdeel zijn van de vervolgprocedure.

Geselecteerde kandidaten ontvangen een officieel aanbod

Welkom bij Pantar!
Na acceptatie zorgen we voor een vlotte onboarding en brengen we de organisatie op de hoogte van jouw komst.
In het kader van de vertrouwelijkheid van de functie maakt het aanvragen van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) vast onderdeel uit van onze indiensttredingsprocedure.
