Werkbegeleider Industrie (M/V/X)

Solliciteer nu

Werkbegeleider Industrie M/V/X

Hou jij van diversiteit, vrijheid en verantwoordelijkheid in je werk? Vind je het een uitdaging om sturing te geven aan de individuele ontwikkeling van medewerkers en barst je van de energie om samen met hen te zorgen voor blije en tevreden opdrachtgevers? En wil je bovenal een bijdrage leveren aan de waarde van werk binnen Pantar? 

Pantar is het grootste sociaal ontwikkelbedrijf in Amsterdam en Diemen. Een kleurrijke en diverse organisatie die in een beperking geen beperking ziet. Bij Pantar krijg je een baan waar je écht impact kan maken en tegelijkertijd jouw talenten verder kunt ontwikkelen.

Een kijkje in de wereld van deze rol

Als werkbegeleider ben je onderdeel van het werkbedrijf Industrie. Je valt direct onder de Manager Werkbedrijf en werkt nauw samen met 15 collega-werkbegeleiders en een tweetal werkcoördinator. In zowel onze productiehallen in Diemen als bij externe opdrachtgevers, werken we met elkaar aan de orders van onze klanten. Denk aan het inpakken, verpakken en ompakken van artikelen tot het prepareren van goodie bags of kerstpakketten.

Je begeleidt een team van circa 50 medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt. Dit doe je samen met de coach, die de regie heeft op de ontwikkeling en plaatsing van de medewerkers. 

Als werkbegeleider voer je regie op de uitvoering van de werkzaamheden, organiseert en coördineert de werkprocessen op de werkvloer. Je wijst werkzaamheden toe en draagt hierbij zorg voor een gestructureerde planning en een kwalitatief goede en tijdige afhandeling. Je faciliteert de medewerkers, zodat ze hun werk veilig, efficiënt en effectief kunnen uitvoeren.

In deze functie ben je het meest succesvol wanneer je beschikt over...

Sterke communicatieve vaardigheden. Je hebt veel geduld en een hoge mate van klant- en oplossingsgerichtheid.

  • Je hebt leidinggevende ervaring;

  • Je hebt mbo werk- en denkniveau;

  • Je weet de medewerkers en je collega’s mee te nemen in veranderingen op de afdeling;

  • Je hebt affiniteit met de doelgroep: mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt;

  • Je beschikt over goede digitale vaardigheden: MS office (Word, Excel, Outlook) en personeelsystemen.

Je weet de klantvraag helder te vertalen naar concrete werkzaamheden voor de medewerkers en denkt graag mee over eventuele knelpunten. Verder haal je energie uit het coachen van medewerkers om het beste uit de mensen én uit het werk te halen. Daarnaast dien je richting en sturing te geven aan medewerkers, waarbij je jouw stijl van leidinggeven aanpast aan de betrokken medewerker of groep. Je bent daadkrachtig.

Werkervaring in een productieomgeving is handig, maar niet noodzakelijk wanneer je bereid bent om hierin te ontwikkelen.

Naast het feit dat je werkzaam zult zijn voor het grootste (maar vooral leukste) sociaal ontwikkelbedrijf van groot Amsterdam, biedt Pantar uitstekende arbeidsvoorwaarden, zoals:

• Salaris: Salaris schaal 8 van de PGA (maximaal €4.383 bruto op basis van 36 uur per week). Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% dat je naar eigen wens kunt inzetten. Tegemoetkoming ziektekostenverzekering én collectiviteitskorting op de aanvullende verzekering bij Zilveren Kruis en Centraal Beheer Achmea. Thuiswerkvergoeding volgens de PGA;
• Uren: Je bent 32-36 uur per week beschikbaar;
• Werksfeer: Een informele werksfeer en een plek waar samenwerking centraal staat;
• Diemen: Bij Pantar werk je op ons hoofdkantoor in Diemen.
• Verlof: Werk je fulltime? Dan geniet je van 144 wettelijke- en 57,6 bovenwettelijke verlofuren op jaarbasis. Je kunt daarnaast extra verlof aankopen via het IKB. Zo kun je werk en privé extra goed in balans houden;
• Reizen: Pantar biedt een kilometervergoeding woon-werkverkeer van € 0,10 per km bij gebruik van de auto, € 0,15 bij gebruik van de fiets of € 0,21 bij gebruik van het OV;
• Pensioen: Pensioenopbouw via PFZW, 60% betaald door Pantar;
• Persoonlijke ontwikkeling: Bij Pantar is jouw persoonlijke én professionele ontwikkeling ook belangrijk. Zo heb je bij ons de mogelijkheid om webinars, workshops en interne trainingen te volgen.

Wij zijn ervan overtuigd dat iedereen werktalent heeft. In de regio Amsterdam bieden wij aan ruim 2500 mensen met een arbeidsbeperking werk, begeleiding en veel persoonlijke aandacht. Wij zijn Pantar.

Wat denk jij? Is deze functie een schot in de roos?

Dan maken we graag kennis met je! Solliciteren doe je via onderstaande knop tot uiterlijk 10 juli. Als je vragen hebt, kun je ook direct contact opnemen met Sharon van Klaveren, Manager Werk via 06-51898791 of via Sharon.van.klaveren@pantar.nl

De sollicitatieprocedure

Sollicitatie indienen

Stuur je CV en motivatiebrief via de sollicitatiebutton.

CV screening

Ons wervingsteam beoordeelt sollicitaties en selecteert geschikte kandidaten.

Interne kandidaat:
Je wordt als interne kandidaat altijd uitgenodigd voor een eerste gesprek.

Eerste kennismakingsgesprek

Met de manager en een HR Adviseur leer je elkaar beter kennen en bespreek je achtergrond en motivatie.

Tweede gesprek en referentiecheck

In het tweede gesprek maak je kennis met collega's van de afdeling en/of krijg je een rondleiding. Een referentiecheck kan onderdeel zijn van de vervolgprocedure.

Arbeidsvoorwaardengesprek

Geselecteerde kandidaten ontvangen een officieel aanbod

Interne kandidaat: Mogelijk ontvang je een aanpassing op je huidige arbeidsvoorwaarden.

Welkom bij Pantar! / Welkom in je nieuwe rol!

Na acceptatie zorgen we voor een vlotte onboarding en brengen we de organisatie op de hoogte van jouw komst.

Interne kandidaat: We zorgen we voor een vlotte onboarding op jouw nieuwe afdeling en informeren we de organisatie over jouw nieuwe rol.

In het kader van de vertrouwelijkheid van de functie maakt het aanvragen van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) vast onderdeel uit van onze indiensttredingsprocedure.

Deze vacature is gelijktijdig intern en extern opengesteld, dat betekent dat interne kandidaten bij gelijke geschiktheid voorrang krijgen.