Werkbegeleider Facilitaire Dienst (M/V/X)

Vacature gesloten

Werkbegeleider Facilitaire Dienst (M/V/X)

Wil jij een sleutelrol vervullen waarin je medewerkers met een begeleidingsbehoefte laat groeien en tegelijkertijd voldoet aan de wensen van onze opdrachtgevers? Begrijp je het belang van schoonmaak als een vak en wil je actief  een bijdrage leveren aan de  ontwikkeling van onze medewerkers? En wil je bovenal een bijdrage leveren aan de waarden van werk binnen Pantar?

Pantar is het grootste sociaal ontwikkelbedrijf in Amsterdam en Diemen. Een kleurrijke en diverse organisatie die in een beperking geen beperking ziet. Bij Pantar krijg je een baan waar je écht impact kan maken en tegelijkertijd jouw talenten verder kunt ontwikkelen.

Een kijkje in de wereld van deze rol

Je valt als werkbegeleider direct onder de manager werkbedrijf. Pantar bestaat uit diverse werkbedrijven, waarbij elk werkbedrijf beschikt over verschillende werksoorten en opdrachtgevers. Jouw afdeling gaat over de werksoort Schoonmaak. Samen met collega werkbegeleiders, coaches, voorlieden en circa 120 medewerkers zorgen jullie ervoor dat diverse interne en externe locaties schoongemaakt worden.  De werkbegeleider maakt niet zelf schoon, maar zorgt ervoor dat de medewerkers  op de juiste wijze kunnen ontwikkelen in de werksoort en de gevraagde kwaliteit leveren. Onze medewerkers maken het anderen graag naar de zin: ze werken servicegericht, met veel gevoel voor de omgeving waarin ze hun werk doen. De afdeling werkt voor de Gemeente Amsterdam, Gemeente Diemen en de eigen locaties. 

De werkbegeleider begeleidt ongeveer 50 medewerkers,- en voorlieden over verschillende locaties. Je voert regie op de uitvoering van de schoonmaakwerkzaamheden, organiseert en coördineert de werkprocessen. Je wijst werkzaamheden toe en draagt zorg aan een gestructureerde planning – alles om aan de  gemaakte kwaliteitseisen van de klant te voldoen. Daarnaast begeleid je een groep medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt. Dit doe je samen met de coach, die de regie heeft op de ontwikkeling en plaatsing van de medewerkers.  

Je bent het aanspreekpunt voor de opdrachtgever(s). Je vervult verschillende administratieve taken, voert gesprekken en hebt regelmatig overleg met de opdrachtgevers, collega’s werkbegeleiders, coördinator en coaches van de afdeling. Je kunt goed samenwerken en hebt affiniteit met psychische en/ of lichamelijke beperkingen en bent bereid hierin te ontwikkelen.

In deze functie ben je het meest succesvol wanneer je beschikt over...

Sterke communicatieve vaardigheden. Je hebt veel geduld en een hoge mate van klant- en oplossingsgerichtheid. Je kunt omgaan met doelgroep en je maakt zelf niet schoon.

  • Je hebt minimaal 1 jaar ervaring met leidinggeven;

  • Je hebt operationeel inzicht;

  • Je hebt mensenkennis. Je pakt signalen in de groep snel op en handelt op gepaste wijze;

  • Je hebt MBO werk- en denkniveau;

  • Je laat goed voorbeeldgedrag zien. Je werkt graag samen met mensen en hebt goede sociale vaardigheden;

  • Je hebt affiniteit met de facilitaire dienstverlening;

  • Je beschikt over goede Nederlandse mondelinge en schriftelijke communicatie;

  • Je bent bereid om een SVS-diploma behalen (als je die nog niet hebt), die heb je nodig  voor de uitvoering van je functie.

Je schakelt met werkbegeleiders en coaches over de ontwikkeling van de medewerker. Je kunt omgaan met emoties. Verder haal je energie uit het coachen van medewerkers om het beste uit de mensen én uit het werk te halen. Daarnaast dien je richting en sturing te geven aan medewerkers, waarbij je jouw stijl van leidinggeven aanpast aan de betrokken medewerker of groep. Je hebt klantcontact op de locatie. Je bent daadkrachtig. Dit alles binnen een afdeling waarbij ontwikkeling in werk en het behalen van de beste schoonmaakkwaliteiten centraal staat.

Werkervaring in de schoonmaak is handig, maar niet noodzakelijk wanneer je bereid bent om hierin te ontwikkelen.

Naast het feit dat je werkzaam zult zijn voor het grootste (maar vooral leukste) sociaal ontwikkelbedrijf van groot Amsterdam, biedt Pantar uitstekende arbeidsvoorwaarden, zoals:

• Salaris: Salaris schaal 8 van de PGA (maximaal € 4.383,- bruto op basis van 36 uur per week). Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% dat je naar eigen wens kunt inzetten. Tegemoetkoming ziektekostenverzekering én collectiviteitskorting op de aanvullende verzekering bij Zilveren Kruis en Centraal Beheer Achmea. Thuiswerkvergoeding volgens de PGA;
• Uren: Je bent 36 uur per week beschikbaar;
• Werksfeer: Een informele werksfeer en een plek waar samenwerking centraal staat;
• Verlof: Werk je fulltime? Dan geniet je van 144 wettelijke- en 57,6 bovenwettelijke verlofuren op jaarbasis. Je kunt daarnaast extra verlof aankopen via het IKB. Zo kun je werk en privé extra goed in balans houden;
• Reizen: Pantar biedt een kilometervergoeding woon-werkverkeer van € 0,10 per km bij gebruik van de auto, € 0,15 bij gebruik van de fiets of € 0,21 bij gebruik van het OV;
• Pensioen: Pensioenopbouw via PFZW, 60% betaald door Pantar;
• Persoonlijke ontwikkeling: Bij Pantar is jouw persoonlijke én professionele ontwikkeling ook belangrijk. Zo heb je bij ons de mogelijkheid om webinars, workshops en interne trainingen te volgen.

Wij zijn ervan overtuigd dat iedereen werktalent heeft. In de regio Amsterdam bieden wij aan ruim 2500 mensen met een arbeidsbeperking werk, begeleiding en veel persoonlijke aandacht. Wij zijn Pantar.

Wat denk jij? Is deze functie een schot in de roos?

Dan maken we graag kennis met je! Solliciteren doe je via onderstaande knop tot uiterlijk 13 juli 2025. Als je vragen hebt, kun je ook direct contact opnemen met Edwin Kempes via 06-30465194 of edwin.kempes@pantar.nl.

De sollicitatieprocedure

Sollicitatie indienen

Stuur je CV en motivatiebrief via de sollicitatiebutton.

CV screening

Je wordt als interne kandidaat altijd uitgenodigd voor een eerste gesprek.

Eerste kennismakingsgesprek

Met de manager en een HR Adviseur leer je elkaar beter kennen en bespreek je achtergrond en motivatie.

Tweede gesprek en referentiecheck

In het tweede gesprek maak je kennis met collega's van de afdeling en/of krijg je een rondleiding. Een referentiecheck kan onderdeel zijn van de vervolgprocedure.

Arbeidsvoorwaardengesprek

Mogelijk ontvang je een aanpassing op je huidige arbeidsvoorwaarden.

Welkom in je nieuwe rol!

We zorgen we voor een vlotte onboarding op jouw nieuwe afdeling en informeren we de organisatie over jouw nieuwe rol.

In het kader van de vertrouwelijkheid van de functie maakt het aanvragen van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) vast onderdeel uit van onze indiensttredingsprocedure.