Werkbegeleider Tuinderij (M/V/X)

Een kijkje in de wereld van deze rol
Je valt als werkbegeleider direct onder de manager werkbedrijf binnen de directie Werk. Binnen de directie Werk vallen diverse werkbedrijven, waarbij elk werkbedrijf beschikt over verschillende werksoorten en opdrachtgevers. Voor deze vacature zijn we specifiek op zoek naar een werkbegeleider voor de Tuinderij.
In onze tuinderij werken talenten met een afstand tot de arbeidsmarkt op de productieafdeling, in de kas en extern bij kwekers in de regio Aalsmeer. Je komt te werken in ons kassencomplex van 10.000 m2 aan de Seineweg in Amsterdam. Hier kweken wij per jaar zo’n 400.000 planten in opdracht voor andere kwekers of voor eigen verkoop op de veiling. Samen met collega werkbegeleiders, voorlieden en circa 320 medewerkers zorgen jullie ervoor er jaarlijks zo’n 49 miljoen stekjes worden geplant. Naast de kweek in de kassen, hebben wij een productieruimte waar medewerkers stek steken of andere tuinbouw gerelateerd productiewerk verrichten. Een ‘echt’ glastuinbouw bedrijf dus, maar dan met bijzondere medewerkers.
Als werkbegeleider voer je regie op de uitvoering van de werkzaamheden, organiseert en coördineert de werkprocessen. Je wijst werkzaamheden toe en draagt zorg aan een gestructureerde planning. Daarnaast begeleid je een groep medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt. Dit doe je samen met de coach, die de regie heeft op de ontwikkeling en plaatsing van de medewerkers.
In deze functie ben je het meest succesvol wanneer je beschikt over...
Oplossings- en klantgerichtheid en coachend vermogen om het beste uit de mensen en uit het werk te halen. Vergeet hierbij zeker ook de klant niet! Daarnaast dien je richting en sturing te geven aan medewerkers, waarbij je jouw stijl van leidinggeven aanpast aan de betrokken medewerker of groep.
We zijn op zoek naar een werkbegeleider vol energie en enthousiasme in combinatie met een proactieve instelling. Daarnaast heb je een sterke en tactvolle persoonlijkheid; je bent niet snel van de wijs te brengen en staat stevig in je schoenen. Verder heb je ruime ervaring met leidinggeven aan een groep. Sterke communicatieve vaardigheden; je laat je niet zomaar uit het veld slaan. Als laatste beschik je over mbo werk- en denkniveau.
Tik je niet elke box (nog) af? Solliciteer dan toch, want waarschijnlijk breng je weer andere mooie skills mee waar wij nog niet aan gedacht hebben!
Naast het feit dat je werkzaam zult zijn voor het grootste (maar vooral leukste) sociaal ontwikkelbedrijf van groot Amsterdam, biedt Pantar uitstekende arbeidsvoorwaarden, zoals:
• Salaris: Salaris schaal 8 van de PGA (maximaal € 4.383,-bruto op basis van 36 uur per week). Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% dat je naar eigen wens kunt inzetten. Tegemoetkoming ziektekostenverzekering én collectiviteitskorting op de aanvullende verzekering bij Zilveren Kruis en Centraal Beheer Achmea. Thuiswerkvergoeding volgens de PGA;
• Uren: Je bent 32-36 uur per week beschikbaar;
• Werksfeer: Een informele werksfeer en een plek waar samenwerking centraal staat;
• Werklocatie: Seineweg 10 te Amsterdam;
• Verlof: Werk je fulltime? Dan geniet je van 144 wettelijke- en 57,6 bovenwettelijke verlofuren op jaarbasis. Je kunt daarnaast extra verlof aankopen via het IKB. Zo kun je werk en privé extra goed in balans houden;
• Reizen: Pantar biedt een kilometervergoeding woon-werkverkeer van € 0,10 per km bij gebruik van de auto, € 0,15 bij gebruik van de fiets of € 0,21 bij gebruik van het OV;
• Pensioen: Pensioenopbouw via PFZW, 60% betaald door Pantar;
• Persoonlijke ontwikkeling: Bij Pantar is jouw persoonlijke én professionele ontwikkeling ook belangrijk. Zo heb je bij ons de mogelijkheid om webinars, workshops en interne trainingen te volgen.
Wij zijn ervan overtuigd dat iedereen werktalent heeft. In de regio Amsterdam bieden wij aan ruim 2500 mensen met een arbeidsbeperking werk, begeleiding en veel persoonlijke aandacht. Wij zijn Pantar.

Wat denk jij? Is deze functie een schot in de roos?
Dan maken we graag kennis met je! Solliciteren doe je via onderstaande knop tot uiterlijk 11 juli 2025. Als je vragen hebt, kun je ook direct contact opnemen met Thomas Roeling (Manager Werkbedrijf Tuinderij) via 06-51186909 of Thomas.roeling@pantar.nl.
De sollicitatieprocedure

Sollicitatie indienen
Stuur je CV en motivatiebrief via de sollicitatiebutton.

Ons wervingsteam beoordeelt sollicitaties en selecteert geschikte kandidaten.
Interne kandidaat: Je wordt als interne kandidaat altijd uitgenodigd voor een eerste gesprek.

Eerste kennismakingsgesprek
Met de manager en een HR Adviseur leer je elkaar beter kennen en bespreek je achtergrond en motivatie.

Tweede gesprek en referentiecheck
In het tweede gesprek maak je kennis met collega's van de afdeling en/of krijg je een rondleiding. Een referentiecheck kan onderdeel zijn van de vervolgprocedure.

Arbeidsvoorwaardengesprek
Geselecteerde kandidaten ontvangen een officieel aanbod
Interne kandidaat: Mogelijk ontvang je een aanpassing op je huidige arbeidsvoorwaarden.

Na acceptatie zorgen we voor een vlotte onboarding en brengen we de organisatie op de hoogte van jouw komst.
Interne kandidaat: We zorgen we voor een vlotte onboarding op jouw nieuwe afdeling en informeren we de organisatie over jouw nieuwe rol.
Optioneel: In het kader van de vertrouwelijkheid van de functie maakt het aanvragen van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) vast onderdeel uit van onze indiensttredingsprocedure.
Deze vacature is gelijktijdig intern en extern opengesteld, dat betekent dat interne kandidaten bij gelijke geschiktheid voorrang krijgen.